KÜÇÜKKUYU BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN
İ L A N
2024 YILI ARALIK AYI 2. BİRLEŞİM MECLİS KARARLARI İLANI
5393 Sayılı Belediye Kanununun 20.maddesi gereğince Küçükkuyu Belediye Meclisi 06.12.2024 Cuma Günü saat 11.00 de Mıhlı Mahallesi, Akgün Albayrak Caddesi, Seğmen Hotel yanında bulunan Küçükkuyu Belediyesi Tanıtım Merkezi Salonunda gündem maddelerini görüşerek aşağıdaki Meclis Kararlarını almışlardır.
TÜM HALKIMIZA VE MECLİS ÜYELERİMİZE İLAN OLUNUR
KARAR NO: 2024/109
Gündem Maddesi 1: Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 36. Maddesi gereği Bütçede fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyleri arasındaki ödenek aktarma yapılmasına dair 05.12.2024 tarih ve 2024/25 sayılı Plan ve Bütçe Komisyon raporunun görüşülmesi.
Karar: Mali Hizmetler Müdürlüğünün 18.11.2024 tarih ve 19506 sayılı yazısı ile teklif edilen ve Belediye Meclisinin 02.12.2024 tarihli 1. birleşiminde görüşülerek 2024/101 sayılı karar numarasıyla Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen; Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin “Aktarma” başlıklı 36. Maddesi gereği Mali Hizmetler Müdürlüğünce hazırlanarak Ödenek Aktarma Cetvelinde detayları belirtilen, ödenek fazlalığı bulunan ve yılsonunda imha edilecek olan fazla kalemlerden, ödenek ihtiyacı bulunan ve eksiye düşecek olan kalemlere 6.024.510,69 TL’nin aktarılmasına dair Meclise sunulan 05.12.2024 tarih ve 2024/25 sayılı Plan ve Bütçe Komisyon raporunun okunmuş sayılarak karara bağlanmak üzere görüşülmesi sonucu Raporun Komisyondan geldiği şekli ile uygunluğuna Meclisimizce katılanların oy birliği ile karar verildi.
PLAN BÜTÇE KOMİSYONU RAPORU
TEKLİF: Küçükkuyu Belediyesi 2024 Mali yılı Bütçesi Ödenek Aktarılması. KOMİSYON İNCELEMESİ: Belediye meclisinin 02/12/2024 tarihli toplantısında 2024/101 sayılı karar numarasıyla Plan bütçe komisyonuna havale edilen aşağıda detayları belirtile Ödenek aktarma cetvelinin incelenmesi sonucunda;
KOMİSYON KARARI: 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun “Meclisin Görev Ve Yetkileri” başlıklı 18 inci maddesinin (b) bendi; “Bütçe ve kesin hesabı kabul etmek, bütçede kurumsal kodlama yapılan birimler ile fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyleri arasında aktarma yapmak.” Ve Mahalli İdareler Bütçe Ve Muhasebe Yönetmeliği’nin “Aktarma” başlıklı 36. Maddesi; “(1) Aktarma; bütçenin herhangi bir tertibinde bulunan ve o hesap döneminde kullanılmayacağı anlaşılan ödeneklerden alınarak, ödenek ihtiyacı olan diğer gider tertiplerine veya yeni tertip açılarak yapılan eklemedir.(2) Bütçede fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyleri arasındaki aktarmalar meclis kararı, … onayı ile yapılır…” hükümlerine istinaden; yıl sonuna kadar yetmeyeceği anlaşılan yukarıda detayları belirtilen Ödenek Cetvelinde bulunan ekonomik kodlara harcama birimlerince kullanılmayıp yıl sonunda imha edilecek olan bütçe tertiplerinden 6.024.510,69TL’nin ihtiyaç bulunan bütçe tertibine aktarma yapılması; Komisyonumuzca Oybirliği ile uygun görülmüştür. Yüce Meclise arz olunur.
|
KARAR NO: 2024/110
Gündem Maddesi 2: 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu ve 5393 Sayılı Belediye Kanunun 18.maddesinin “f” bendi gereğince 2025 Mali Yılı içinde uygulanacak ücret tarife cetveli ile ilgili 05.12.2024 tarih ve 2024/26 sayılı Plan ve Bütçe Komisyon raporunun görüşülmesi.
Karar: Mali Hizmetler Müdürlüğünün 27.11.2024 tarih ve 19755 sayılı yazısı ile konsolide edilerek teklif edilen ve Belediye Meclisinin 2024 Yılı Aralık Ayı 02.12.2024 tarihli 1. birleşiminde görüşülerek 2024/102 sayılı karar numarasıyla incelenmek üzere Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen; 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 97 nci maddesi “Belediyeler bu kanunda harç veya katılma payı konusu yapılmayan ve ilgililerin isteğine bağlı olarak ifa edecekleri her türlü hizmet için belediye meclisince düzenlenecek tarifelere göre ücret almaya yetkilidir. Belediyeye tekel olarak verilmiş işler kendi özel hükümlerine tabidir.” hükmü gereğince hazırlanan 2025 yılı Ücret Tarife Cetveli taslağı ile ilgili Meclise sunulan Plan ve Bütçe Komisyon raporunun okunmuş sayılarak karara bağlanmak üzere görüşülmesi sonucu Mali Hizmetler Müdürlüğünce: (01.01.2025-31.12.2025) tarihlerini kapsayacak şekilde hazırlanan ve Plan ve Bütçe Komisyonunca incelenerek 05.12.2024 tarih ve 2024/26 sayılı rapora bağlanan 2025 Mali yılında uygulanacak Gelir Tarife Cetvelinin Komisyondan geldiği şekli ile uygunluğuna Meclisimizce katılanların oy birliği ile karar verildi.
PLAN BÜTÇE KOMİSYONU RAPORU
TEKLİF: Küçükkuyu Belediyesi 2025 Mali yılı ücret tarifesinin incelenmesi. KOMİSYON İNCELEMESİ: Belediye meclisinin 02/12/2024 tarihli toplantısında 102 sayılı karar numarasıyla incelenmek üzere Plan bütçe komisyonuna havale edilen 2025 yılı Ücret Tarife Cetveli üzerinde yapılan inceleme sonucunda;
|
KARAR NO: 2024/111
Gündem Maddesi 3: 2025 Mali Yılı içinde uygulanacak Evsel Katı Atık Tarife Raporu ile ilgili 05.12.2024 tarih ve 2024/27 sayılı Plan ve Bütçe Komisyon raporunun görüşülmesi.
Karar: Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğünün 26.11.2024 tarih ve 19691 sayılı yazısı ile teklif edilen ve Belediye Meclisinin 2024 Yılı Aralık Ayı 02.12.2024 tarihli 1. birleşiminde görüşülerek 2024//103 sayılı karar numarasıyla Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen; Uygulamaya yönelik olarak 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. Maddesinin (g) bendi ile 18. Maddesinin (f) bendi gereği ve 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 97. Maddesi çerçevesinde, 2872 sayılı Çevre Kanununun 11. Maddesi, 5856 sayılı Çevre ve Orman Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanunun 9. Maddesine göre 27742 sayılı resmi gazetede Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından çıkarılan Evsel Katı Atık Tariflerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzdaki hükümlere göre Belediyemiz Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğünce 01/01/2025-31/12/2025 tarihlerini kapsayacak şekilde hazırlanan ve Meclise sunulan Plan ve Bütçe Komisyon raporunun okunmuş sayılarak karara bağlanmak üzere görüşülmesi sonucu Plan ve Bütçe Komisyonunca incelenerek 05.12.2024 tarih ve 2024/27 sayılı rapora bağlanan 2025 Mali yılında uygulanacak Evsel Katı Atık Tarife Raporunun Komisyondan geldiği şekli ile uygunluğuna Meclisimizce katılanların oy birliği ile karar verildi.
PLAN BÜTÇE KOMİSYONU RAPORU
TEKLİF: Küçükkuyu Belediyesi 2025 Mali yılı ücret tarifesinin incelenmesi, KOMİSYON İNCELEMESİ: Belediye meclisinin 02/12/2024 tarihli toplantısında 103 sayılı karar numarasıyla incelenmek üzere Plan bütçe komisyonuna havale edilen 2025 yılı Evsel Katı Atık Tarife Cetveli üzerinde yapılan inceleme sonucunda; KÜÇÜKKUYU BELEDİYESİ 2025 YILI EVSEL KATI ATIK TARİFE RAPORU BİRİNCİ BÖLÜM AMAÇ MADDE 1. 27.10.2010 tarih ve 27742 sayılı Resmi Gazete ‘de Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından yayımlanarak yürürlüğe giren ‘’Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik’’ ve ‘’Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz’’da belirtilen hükümlere göre evsel katı atık maliyetlerinin çıkarılması ve bu maliyetler çerçevesinde tarifelerin oluşturulmasıdır. KAPSAM MADDE 2. Belediye Başkanlığımız tarafından katı atık toplama ve taşıma hizmeti verilen gerçek ve tüzel kişilere uygulanacak katı atık tarifelerinin tam maliyet esaslı tarifelerin belirlenmesinde uyulan hesaplamaları kapsar. DAYANAK MADDE 3. Bu çalışma, 09.08.1983 tarih ve 2872 sayılı Çevre Kanunu’nun 11. Maddesine ve 01.05.2003 tarih 5856 sayılı Çevre ve Orman Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanunun 9. Maddesine göre 27.10.2010 tarih 27742 sayılı resmî gazetede Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından çıkarılan Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz’daki hükümlere göre hazırlanmıştır. TANIMLAR MADDE 4. Bu çalışmanın uygulanmasında, a) Abone: Su ve atıksu ve katı atık hizmetlerinden faydalanan ve/veya faydalanacak gerçek veya tüzel kişiyi, b) Atık üreticisi: Faaliyetleri sonucu atık meydana getiren tüzel ve gerçek kişi, c) Atık sahibi: Atık üreticisini veya atığın sahibi olan gerçek ve tüzel kişileri, d) Bakanlık: Çevre ve Şehircilik Bakanlığını, e) Evsel katı atık idaresi: Küçükkuyu Belediye Başkanlığını, f) Hizmet: Hane halkları, kamu kurumları veya herhangi bir ekonomik faaliyet için; Katı atık toplama, taşıma, aktarma, geri kazanım ve bertaraf hizmetlerini, g) Kanun 9.8.1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununu, ğ) Kılavuz: Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzu, h) Kirleten: Faaliyetleri sırasında veya sonrasında doğrudan veya dolaylı olarak çevre kirliliğine, ekolojik dengenin ve çevrenin bozulmasına neden olan gerçek ve tüzel kişileri, ı) Kirleten öder ilkesi: Atıkların oluşturduğu veya oluşturması muhtemel çevresel kirlenme ve bozulmayı önlemek, sınırlandırmak, gidermek ve çevrenin iyileştirilmesini sağlamak için yapılan ve/veya yapılacak tüm yatırımların ve harcamaların kirletenler veya bozulmaya neden olanlar tarafından karşılanacağı ilkesini, i) Tam maliyet esaslı tarife: Evsel katı atık ile ilgili verilen tüm hizmetler karşılığında ortaya çıkan toplam sistem maliyetinin bu hizmetlerden yararlananlara yansıtılmasına yönelik yöntemi ve bu yöntemle hesaplanmış ücretler listesini, j) Tam maliyet muhasebesi: Evsel katı atık sistemlerinin devamı için gerekli tüm maliyetin belirlendiği, toplandığı ve raporlandığı hesaplama sistemini, ifade eder. İLKELER MADDE 5.Sürdürülebilir evsel katı atık hizmetlerinin yönetilmesi amacıyla tarifelerin belirlenmesinde; a) Toplam sistem maliyetlerinin tarifelere yansıtılması, b) Tarifelerin kirleten öder ilkesine göre belirlenmesi, esastır. İKİNCİ BÖLÜM Katı Atık Toplama, Taşıma ve Bertaraf Maliyetleri
c) KATI ATIK TOPLAMA VE TAŞIMA MALİYETLERİ MADDE 6. Evsel katı atık tarifelerinde katı atık toplama ve taşıma maliyeti olarak 2024 yılı verileri baz alınmıştır. Maliyet Özet Tablosu
Küçükkuyu Belediyesi 2024 yılında Katı Atık Yönetimi İçin 20.516.543,22 TL harcanmıştır. Toplam Sistem Maliyeti (TSM) TSM = Evsel Katı Atık Hizmetleri Maliyeti + Özkaynak Getirisi olarak tanımlanabilir. Özkaynak Getirisinin tarifeye esas tutar hesabında dikkate alınma nedeni kılavuzda şöyle açıklanmıştır: ‘’Özkaynak getirisi, bir maliyet kalemi olmakla beraber; · (Gelecekteki) Yatırım programlarını uygulamak; · Nakit akışını olumsuz etkileyecek beklenmeyen durumları engelleme; · Özkaynakların diğer kamusal amaçlar yerine evsel katı atık hizmeti için kullanılmasından doğan fırsat maliyetini karşılayacak bir fon yaratmak amacıyla toplam sistem maliyetine eklenmelidir. Bu açıdan bakıldığında özkaynak getirisi sürdürülebilir bir işletme için gereklidir.’’ İdare olarak, hizmetin sürdürülebilirliğinin sağlanması, evsel atık toplama hizmetinden dolayı gelecek dönemde yüklenilmesi olası giderlerin karşılanması amacıyla tarifeye esas tutarın belirlenmesinde özkaynak getirisi kalemi de dikkate alınmıştır. Özkaynak Getirisi; %45 olarak belirlenmiştir. MADDE 8. 2024 yılında tahmini 12 aylık dilimde Tahakkuk Servisi tahakkuklarından 1.449.968,50-TL Çevre Temizlik Vergi geliri elde etmiş olacaktır. Madde 6’da belirttiğimiz oran, 2024 yılı %45 olarak belediye geliri olan Çevre Temizlik Vergisine uygulanmalıdır. Toplam Çevre Temizlik vergisi için; 1.449.968,50* %45 = 652.485,83 -TL 2024 yılı içerisinde toplam Çevre Temizlik Vergisi; 1.449.968,50 + 652.485,83 -TL= 2.102.454,33-TL TAHAKKUK EDİLECEK MİKTAR MADDE 9. Katı Atık Tarifesi Toplam Tahakkuk = Toplam Maliyet – ÇTV Katı Atık Tarifesi Toplam Tahakkuk =21.966.511,72TL– 2.102.454,33TL =19.864.057,39 -TL Katı Atık Tarifesi Toplam Tahakkuk = 19.864.057,39 TL (KDV dahil) TON BAŞINA MALİYETLER MADDE 10. Ton Maliyeti
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Evsel Katı Atık Miktarlarının Belirlenmesi HANELERDEN VE İŞYERLERİNDEN KAYNAKLANAN YILLIK ORTALAMA ATIK MİKTARININ HESAPLANMASI MADDE 11. Hanelerden toplanan atık miktarı hesaplanırken Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz’un Ek 5’inde yer alan ‘’Sabit tarifeler için atık üretim miktarları’’ tablosundaki bilgiler referans alınmıştır. Buna göre günlük kişi başı evsel atık miktarı aşağıdaki gibidir.
2024 yılına ait nüfus bilgileri TUİK – Türkiye İstatistik Kurumu’nun Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) Veri Tabanı kaynak alınarak belirlenmiştir. Buna göre 2024 yılına ait nüfus bilgileri aşağıdaki gibidir. Beldemizin turist potansiyeli yüksek olduğu için, kış ve yaz dönemlerinde belirgin bir nüfus değişimi yaşanmaktadır. Kış aylarında (yaklaşık 240 gün) kentsel nüfus 25.000 kişi iken yaz aylarında ise (yaklaşık 125 gün) kentsel nüfus 75.000 kişiye yaklaşmaktadır. Artan nüfusuyla beldemiz yazın yoğun bir kirliliğe maruz kalmaktadır. Bu bilgiler ışığında konutlardan kaynaklanan atık miktarı hesaplanırken kış ve yaz ayları için ayrı ayrı hesaplamalar yapılmıştır. Yaz dönemindeki yaklaşık nüfus verilerini hesaplayabilmek için Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) verileri kaynak alınmıştır. 2024 ADNKS’den alınan veriler ışığında yaz aylarında oluşabilecek turist potansiyeli için meskenlerin kentsel ve kırsal alandaki toplam hane sayısı olarak belirlenmiştir. Evsel Katı Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuza istinaden yaz dönemindeki yaklaşık nüfus hesabı için hane halkı sayısı 8 olarak öngörülmüştür. Yaklaşık Nüfus = Hane Sayısı x Hane halkı sayısı olarak alınırsa; Yaz Ayı Yaklaşık Turist Potansiyel Nüfusu = 11876×8 = 95.008,00 kişi Kış Ayı Kentsel Nüfus ≅25.000 kişi Yaz ve Kış Ortalama Nüfus Hesaplaması: [(95.008)*4 + 25.000* 8]/12 = 48.336 kişi
Toplam Atık Miktarı Yıllık = 19.663.600,00 ton/yıl 2024 yılı içerisinde evsel katı atık toplama, taşıma işi neticesinde toplanan atık miktarı 19.663.600 ton/yıl olduğuna göre, İşyerlerinden Kaynaklanan Yıllık = 30.000-19.663=10.336.400,00 ton/yıl’dır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesi ve Uygulanması MADDE 12. Tüm bu hesaplamalar sonucunda işyerleri ve konutlardan kaynaklanan yıllık evsel atık miktarları hesaplanarak, evsel atıkların bu paydaşlara yüzde dağılımı belirlenmiştir. Maliyet dağılımı, bu yüzde dağılımları kullanılarak öncelikle İşyeri ve Konutlar olmak üzere 2 gruba dağıtılmalıdır. Ardından ise her bir grubun kendi atık üreticilerine Evsel Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz’da belirtildiği şekilde paylaştırılmalıdır.
Bu veriler ışığında, 2024 yılında Beldemizde toplanan evsel atığın %64,89 konut, %35,11 iş yerlerinden kaynaklanmaktadır. Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz’da belirtilen hükümlere göre ise 2024 yılında katı atık toplama ve taşıma hizmeti maliyetleri öncelikli olarak bu 2 ana paydaşa paylaştırılacaktır. Sonrasında ise her bir paydaşın üyelerine kılavuzda belirtildiği şekilde pay ettirilecektir. MADDE 13. Giderlerin ana paydaşlara dağıtılması;
HANELERE KATI ATIK TARİFE UYGULAMASI MADDE. 14 Hanelerden tahakkuk edilecek miktar hesaplanırken su abone sayısı verileri belediyemiz su tahakkuk servisinden temin edilmiştir. Toplam mesken abone sayısı 11.876’dir. Kentsel Hanelere yansıtılacak katı atık tarifesinin uygulanması;
TİCARETHANELERE KATI ATIK TARİFELERİNİN UYGULANMASI MADDE 15. Toplanan evsel atık miktarı payına göre; evsel katı atık maliyetlerinin %35,11 ticarethanelere tahakkuk ettirilecektir. Rapor sonucu hesaplanan işyerlerine düşen Evsel Katı Atık payı ise 6.974.270,55 -TL.
30 Aralık 2023 tarihli ve 32415 sayılı Resmî Gazete ’de yayımlanan 57 Seri No.lu Belediye Gelirleri Kanunu Genel Tebliği ile 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren Büyükşehir Belediyeleri dışındaki iş yerlerine Uygulanacak Çevre Temizlik Vergisi aşağıdaki gibidir. İşyerlerinden tahakkuk edilecek miktar, Belediyemizde ÇTV kaydı bulunan mükellefler dikkate alınarak hesaplanmış ve katı atık tarife miktarları aşağıdaki gibidir.
EVSEL KATI ATIK ÜCRETLERİNİN TAHSİLATINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR: MADDE 16. Bu tarife yetkili merciler tarafından onaylandıktan sonra uygulanmaya başlanılacaktır. Evsel Katı Atık Ücreti su aboneliği olan konutlardan AYLIK 90,44 TL aylık tahakkuk ettirilecektir. İşyerleri için ÇTV tahakkuklarına oranlanarak hesap edilen evsel katık atık ücretleri, tarife yürürlüğe girdikten sonraki yıl içinde kalan aylara eşit olacak şekilde bölünerek tahsil edilecektir. Diğer yıllarda ise evsel katı atık bedelleri işyerleri tarafından Mayıs ve Kasım ayları dönem (Çevre Temizlik Vergisi ödeme zamanı) olarak yılda 2 (iki) eşit taksitte ödenecektir. Yıl içinde Evsel Katı Atık Ücreti kapsamına giren veya bu ücretlerin kapsamından çıkan aboneler için mükellefiyet, bu durumların meydana geldiği tarihi takip eden ayın başlangıcından itibaren tesis edilecek veya sona erdirilecektir. Yıl içinde işyerinin konuta veya konutun işyerine dönüşmesi veyahut işyerlerinin faaliyet, kapasite, kullanım alanı, yatak sayısı vb. değişiklik olması sebebiyle 13.12.2005 tarih ve 2005/9817 karar sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile tespit edilen bina grup cetvelindeki grup/derecelerin değişmesi durumunda veya yıl içinde mükellefiyet şahsında meydana gelen değişiklikler nedeniyle farklı gruplardan ücretlendirilmesi gereken hallerde; bu hususların gerçekleştiği tarihi izleyen bir ay içinde bildirimde bulunması zorunludur. Evsel Katı Atık Ücretinin mükellefi Belediyenin bu hizmetinden yararlanan gerçek ve tüzel kişilerdir ve 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu’na göre bildirimde bulunan ve/veya 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun Mükerrer 44 üncü maddesi gereği Çevre Temizlik Vergisi beyanında bulunan ve alınan Meclis Kararının ilanına müteakip 30 gün içerisinde sözleşmeyi yapmayan mükellefler, 27.10.2010 tarih ve 27742 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmeliğin 12 inci maddesinde belirtilen sözleşmeyi yapmış sayılacaktır. Vadesinde ödenmeyen ücretler için 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Yasa hükümleri uygulanacaktır. Geciken ödemelerde aynı yasanın 51 inci maddesine göre işlem yapılacaktır. Tarifelerde bazı gruplar için hesaplama yapılmamıştır. Bunun nedeni belediyemiz sınırları içerisinde o grup kriterlerine uyan kişi veya işletme bulunmamasıdır. Hesaplama yapılmayan grup kriterlerine uyan kişi veya işletmenin tarife konusu hizmetten yararlanmaya başlaması halinde hesaplama Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuz ekinde yer alan standartlara göre ilgili olduğu gruba isabet eden atık miktarı hesaplanarak tarifelendirilecektir. Hesaplanan ücretlere %20 KDV ilave edilmiştir. VATANDAŞIN BİLGİLENDİRİLMESİ MADDE 17. Vatandaşın bilgilendirilmesi için, hazırlanan Evsel Katı Atık Tarife Raporu onaylandıktan sonra Belediyemizin internet sitesi ve panolarında yayınlanacaktır.
KOMİSYON KARARI: 2872 Sayılı Çevre Kanununun 11. Maddesinin 14. Fıkrasında “Belediyeler Evsel Katı Atık Bertaraf Tesislerini kurmak, işletmek ve işlettirmekle yükümlüdürler. Bu hizmetten yararlananlar ve yararlanacaklar, sorumlu yönetimlerin yapacağı yatırım, işletme, bakım onarım ve ıslah çalışmalarına katılmakla yükümlüdür. Bu hizmetten yararlananlardan, Belediye Meclisince belirlenecek tarifeye göre Katı Atık Toplama, Taşıma ve Bertaraf ücreti alınır…” hükmü ve 27.10.2010 tarih ve 27742 Sayılı Resmi Gazetede Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik gereği hazırlanan 2025 yılı Evsel Katı Atık Tarife Raporu;
İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde yapılan inceleme neticesinde maliyet analizleri göz önüne alınarak yukarıda belirtilen ‘’Tam Maliyet’’ ve ‘’Kirleten Öder’’ ilkelerine uygun olarak hazırlanan 2025 yılı Evsel Katı Atık Tarife raporu müdürlüğünden geldiği şekliyle Komisyonumuzca oybirliği iyi uygun görülmüştür.
Yüce Meclise arz olunur.
Hasan DİKMEN Bahadır Emre DİKEN Burak TAHMAZ Komisyon Başkanı Üye Üye |
KARAR NO: 2024/112
Gündem Maddesi 4: Küçükkuyu Sahil Şeridi Nazım İmar Planı Değişikliği ile ilgili 04.12.2024 tarih ve 2024/07 sayılı İmar Komisyon raporunun görüşülmesi.
Karar: İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 27.11.2024 tarih ve 19655 sayılı yazısı ile teklif edilen Belediye Meclisinin 2024 Yılı Aralık Ayı 02.12.2024 tarihli 1. birleşiminde görüşülerek 2024//105 sayılı karar numarasıyla İmar Komisyonuna havale edilen; Küçükkuyu Sahil Şerdi Nazım İmar Plan Revizyonu 05/02/2024 tarih ve 15 sayılı Meclis Kararı ile onaylanmış olan Küçükkuyu Sahil Şerdi Nazım İmar Plan Revizyonu lejant paftası ile plan açıklama raporunda Küçükkuyu Uygulama İmar Planının onay tarihi sehven eksik yazıldığından tekrar düzeltilen değişikliklerine dair Meclise sunulan 04.12.2024 tarih ve 2024/07 sayılı İmar Komisyon raporunun okunmuş sayılarak karara bağlanmak üzere görüşülmesi sonucu Küçükkuyu Sahil Şerdi Nazım İmar Plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanununun 8/b maddesine göre İmar Komisyondan geldiği şekli ile uygunluğuna Meclisimizce katılanların oy birliği ile karar verildi.
İMAR KOMİSYONU RAPORU
TEKLİF: Belediye Meclisi’nin 02/12/2024tarih ve 105 sayılı sayılı kararı ile İmar Komisyonu’na havale olan; Küçükkuyu Sahil Şerdi Nazım İmar Plan Revizyonunu lejant paftası ve plan açıklama raporunda yapılan Nazım İmar Plan Değişikliği dosyası komisyonumuza ulaşmıştır. KOMİSYON İNCELEMESİ: Küçükkuyu sahil şeridine yönelik hazırlanan Nazım İmar Plan Revizyonu 05/02/2024 tarih ve 15 sayılı meclis kararı ile onaylanmıştır. Söz konusu Nazım İmar Plan Revizyonun Lejant paftası ile plan açıklama raporunda Küçükkuyu Bütünsel Nazım İmar Planı onayına ilişkin meclis karar yılı sehven 201 olarak yazılmış olup söz konusu imar plan değişikliği ile 2021 olarak düzeltildiği görülmüştür.
KOMİSYON KARARI: Küçükkuyu Sahil Şeridi Nazım İmar Plan Değişikliği, Komisyonumuz tarafından katılanların oy birliği ile kabul edilmiştir. İşbu rapor hazırlandığı şekli ile Belediye Meclisi’ne sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza altına alınmıştır.
|
KARAR NO: 2024/113
Gündem Maddesi 5: Küçükkuyu Sahil Şeridi Uygulama İmar Planı Değişikliği ile ilgili 04.12.2024 tarih ve 2024/8 sayılı İmar Komisyon raporunun görüşülmesi.
Karar: İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 27.11.2024 tarih ve 19656 sayılı yazısı ile teklif edilen Belediye Meclisinin 2024 Yılı Aralık Ayı 02.12.2024 tarihli 1. birleşiminde görüşülerek 2024//106 sayılı karar numarasıyla İmar Komisyonuna havale edilen; Küçükkuyu Sahil Şerdi Uygulama İmar Plan Revizyonu 05/02/2024 tarih ve 16 sayılı meclis kararı ile onaylanmış olan Küçükkuyu Sahil Şerdi Uygulama İmar Plan Revizyonu lejant paftası ile plan açıklama raporunda Küçükkuyu Uygulama İmar Planının onay tarihi sehven eksik yazıldığından tekrar düzeltilen değişikliklere dair Meclise sunulan 04.12.2024 tarih, 2024/8 sayılı İmar Komisyon raporunun okunmuş sayılarak karara bağlanmak üzere görüşülmesi sonucu Küçükkuyu Sahil Şerdi Uygulama İmar Plan değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanununun 8/b maddesine göre İmar Komisyondan geldiği şekli ile uygunluğuna Meclisimizce katılanların oy birliği ile karar verildi.
İMAR KOMİSYONU RAPORU
TEKLİF: Belediye Meclisi’nin 02/12/2024 tarih ve 106 sayılı sayılı kararı ile İmar Komisyonu’na havale olan; Küçükkuyu Sahil Şerdi Uygulama İmar Plan Revizyonunu lejant paftası ve plan açıklama raporunda yapılan Uygulama İmar Plan Değişikliği dosyası komisyonumuza ulaşmıştır. KOMİSYON İNCELEMESİ: Küçükkuyu sahil şeridine yönelik hazırlanan Uygulama İmar Plan Revizyonu 05/02/2024 tarih ve 16 sayılı meclis kararı ile onaylanmıştır. Söz konusu Uygulama İmar Plan Revizyonun Lejant paftası ile plan açıklama raporunda Küçükkuyu Bütünsel Uygulama İmar Planı onayına ilişkin meclis karar yılı sehven 201 olarak yazılmış olup söz konusu imar plan değişikliği ile 2021 olarak düzeltildiği görülmüştür.
KOMİSYON KARARI: Küçükkuyu Sahil Şeridi Uygulama İmar Plan Değişikliği, Komisyonumuz tarafından katılanların oy birliği ile kabul edilmiştir. İşbu rapor hazırlandığı şekli ile Belediye Meclisi’ne sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza altına alınmıştır.
|
KARAR NO: 2024/114
Gündem Maddesi 6: İmar Plan Notu Değişikliği ile ilgili 04.12.2024 tarih ve 2024/9 sayılı İmar Komisyon raporunun görüşülmesi.
Karar: İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 27.11.2024 tarih ve 19700 sayılı yazısı ile teklif edilen Belediye Meclisinin 2024 Yılı Aralık Ayı 02.12.2024 tarihli 1. birleşiminde görüşülerek 2024//107 sayılı karar numarasıyla İmar Komisyonuna havale edilen; Küçükkuyu Uygulama İmar Planı Notları Değişikliğine dair Meclise sunulan 04.12.2024 tarih, 2024/9 sayılı İmar Komisyon raporunun okunmuş sayılarak karara bağlanmak üzere görüşülmesi sonucu Küçükkuyu Uygulama İmar Planı Notları Değişikliğinin 3194 sayılı İmar Kanununun 8/b maddesine göre İmar Komisyondan geldiği şekli ile uygunluğuna Meclisimizce katılanların oy birliği ile karar verildi.
İMAR KOMİSYONU RAPORU
TEKLİF: Belediye Meclisi’nin 02/12/2024 tarih ve 107 sayılı sayılı kararı ile İmar Komisyonu’na havale olan; Küçükkuyu Uygulama İmar Plan Notu Değişikliği dosyası komisyonumuza ulaşmıştır. KOMİSYON İNCELEMESİ: Küçükkuyu Uygulama İmar Plan Notu Değişikliği dosyası komisyonumuzca incelenmiştir. 1/1000 ölçekli uygulama imar plan notlarının tatbikini sağlayabilmeye yönelik hazırlanan ve imar komisyon raporu ekinde belirtilen şekli ile söz konusu imar plan değişikliği ve ilavesi komisyonumuzca uygun bulunmuştur.
KOMİSYON KARARI: Küçükkuyu Uygulama İmar Plan Notu Değişikliği, Komisyonumuz tarafından katılanların oy birliği ile kabul edilmiştir. İşbu rapor hazırlandığı şekli ile Belediye Meclisine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza altına alınmıştır.
|
KARAR NO: 2024/115
Gündem Maddesi 7: Muhtelif yerlerde İmar Plan Değişikliği ile ilgili 04.12.2024 tarih ve 2024/10 sayılı İmar Komisyon raporunun görüşülmesi.
Karar: İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 27.11.2024 tarih ve 19701 sayılı yazısı ile teklif edilen Belediye Meclisinin 2024 Yılı Aralık Ayı 02.12.2024 tarihli 1. birleşiminde görüşülerek 2024//106 sayılı karar numarasıyla İmar Komisyonuna havale edilen; Küçükkuyu Uygulama İmar Planı sınırları içerisinde muhtelif yerlerde hazırlanan Uygulama İmar Plan değişikliklerine dair Meclise sunulan 04.12.2024 tarih, 2024/10 sayılı İmar Komisyon raporunun okunmuş sayılarak karara bağlanmak üzere görüşülmesi sonucu Küçükkuyu Uygulama İmar Planı sınırları içerisinde muhtelif yerlerde hazırlanan Uygulama İmar Plan değişikliklerinin 3194 sayılı İmar Kanununun 8/b maddesine göre İmar Komisyondan geldiği şekli ile uygunluğuna Meclisimizce katılanların oy birliği ile karar verildi.
İMAR KOMİSYONU RAPORU
TEKLİF: Belediye Meclisi’nin 02/12/2024 tarih ve 108 sayılı sayılı kararı ile İmar Komisyonu’na havale olan; Küçükkuyu İmar Planı Sınırları içerisinde muhtelif yerlerde 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği dosyası komisyonumuza ulaşmıştır. KOMİSYON İNCELEMESİ: Küçükkuyu İmar Planı Sınırları içerisinde muhtelif yerlerde 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği dosyası komisyonumuzca incelenmiştir.
Mevcut imar planındaki değişikliğe konu alanlarda imar planı ile kadastral durum ve halihazır durum arasındaki uyumsuzlukların giderilerek imar uygulamalarını kolaylaştırmak amacıyla düzenlendiği görülmüştür. Bu kapsamda;
· Küçükkuyu Beldesi, Gökçetepe Mahallesi 131 ve 132 nolu ada arasında kalan 12 metrelik imar yolu ve çevresine yönelik hazırlanan 1/1000 ölçekli uygulama imar plan değişikliğinde mevcut kadastro ve halihazır durum dikkate alınarak düzenleme yapıldığı görülmüştür. Bu kapsamda 132 nolu adada, ada çizgisi kaydırılarak mülkiyet sınırlarına göre geçirilmiş yine 131 nolu adada 12 metrelik yol güneye kaydırılarak ada içerisinde yapılacak yeni bir parselasyon planı işlemlerinin uygulanabilir hale getirildiği, 12 metrelik imar yolunun halihazır durumda devamlılığı sağlanmıştır. Gökçetepe Mahallesi 131 ve 132 adalarda mevcut imar planındaki yapılaşma koşulları ve ulaşım bağlantılarının aynı şekilde korunarak 12 metrelik yol çevresinin yeniden düzenlendiği görülmüştür.
· Küçükkuyu Beldesi, Gökçetepe Mahallesi 205 nolu adanın güneyi ve 120 nolu adanın kuzeyinden geçmekte olan meri imar planındaki yaya yolu ile kadastro arasındaki uyumsuzluktan dolayı imar planı değişikliği hazırlandığı görülmüştür.
Hazırlanan imar planı değişikliğinde; 205 ada 5, 6 ve 16 parsel ile güneyde yer alan 120 ada 10 ve 15 parseller arasından geçmekte olan yaya yolu kadastral duruma uygun hale getirildiği ve imar uygulamalarının kolaylaştırılmasının amaçlandığı ve bahse konu adalarda mevcut imar planındaki yapılaşma koşulları ve ulaşım bağlantıları aynı şekilde korunduğu görülmüştür.
· Küçükkuyu Beldesi, Gökçetepe Mahallesi, 190 ada 223 parsel ve 190 ada 221 ve 222 parsellerin arasından geçen 7 metre genişliğindeki yaya yolu çevresinde 1/1000 Ölçekli Uygulama imar Planı Değişikliği hazırlandığı görülmüştür. Hazırlanan imar planı değişikliği; Küçükkuyu, Gökçetepe Mahallesi, 190 ada 221 ve 222 parsellerin kuzeyinden geçen 7 metre genişliğindeki yaya yolunun; zeytinlik vasıflı ve meri imar planında tarımsal niteliği korunacak alan olarak fonksiyon kararı bulunan 190 ada 223 parsel sınırına göre düzenlenmesini kapsadığı ve imar uygulamalarının kolaylaştırılması amaçlanmıştır. 7 metrelik yaya yolu güzergahının kadastral parsel sınırına çekilmesi dışında çevredeki mevcut imar planı ile düzenlenmiş kullanım kararı ve yapılaşma koşullarının aynı şekilde korunduğu görülmüştür.
· Küçükkuyu Beldesi, Mıhlı Mahallesi, 341 ada kuzeyi ile 274 adanın güneyi arasında kalan kısımda yer alan meri imar planındaki 7 metrelik yaya yolu ve çevresinde 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği hazırlandığı görülmüştür. Mıhlı Mahallesi, 510 ada 37 parselin güneyinden, 341 ada 2 parselin kuzeyinden geçen 7 metre genişliğindeki yaya yolu topografik ve fiziki nedenlerle açılamayacak olduğundan yolun kaldırılarak yeşil alan olarak yeniden düzenlendiği, kadastral sınırlar dikkate alınarak yapılan park düzenlemesi dışında çevredeki mevcut imar planı ile düzenlenmiş kullanım kararı ve yapılaşma koşullarının aynı şekilde korunduğu görülmüştür. · Küçükkuyu Beldesi, Mıhlı Mahallesi, 160 ada 17 parsel üzerinde bulunan yol ve çevresinde 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği hazırlanmıştır. Küçükkuyu, Mıhlı Mahallesi, kadastronun160 ada 17 nolu parselin fiilen yol olarak kullanıldığı Mevcut imar planında bir kısmı yol, parselin batısında küçük bir kısmı ise meskun konut ve ticaret imarlıdır. Bölgede parsel yapısının küçük olması, imar uygulamaları aşamasında düzenleme ortaklık payının parsellere dağıtımı sonrası birçok parselde yapı yapılmasına elverişli durumun oluşamayacağından fiilen yol olarak da kullanılan 160 ada 17 parselin tamamının kamulaştırılması planlandığından dolayı yol yeniden düzenlenmiştir. Plan değişikliği sınırı içerisindeki kullanım kararı ve yapılaşma koşullarının aynı şekilde korunduğu görülmüştür. · Küçükkuyu Beldesi, Mıhlı Mahallesi, parselasyon planından önceki geldisi 156 ada 14, 16, 17, 27,28, 29, 30,31, 32, 33, 35 VE 36 nolu parsel ( İmar uygulaması ile oluşan ada parseller: 399 ada 1, 2, 3 parsel ve 399 adanın güneyinde yer alan okul alanı, kreş ile doğu, batı ve güneyinde yer alan yo ve yeşil alanlar) üzerinde bulunan okul, konut, park ve yol kullanımlarına yönelik imar planı değişikliği hazırlanmıştır. Bölgede 3194 Sayılı Kanun’un 18. Maddesi kapsamında yapılan imar uygulaması Çanakkale İdare Mahkemesi kararıyla iptal edilmiş, bölgede fiziki yapılaşmaya uygun sağlıklı bir parselasyon planının gerçekleştirilebilmesi adına söz konusu ada ve parseller üzerinde yeni bir düzenleme hazırlanmıştır Bu düzenlemeyle 156 ada 28, 29 ve 30 parsellerin fiziki yapılaşmaları nedeniyle Eğitim Tesisi Alanından çıkartılıp çevredeki yapılaşma koşulları dikkate alınarak Ayrık nizam 2 kat, TAKS:0.15, KAKS:0.30 yapılaşma koşullu “Konut Gelişme Alanı” olarak yeniden düzenlendiği yine 156 ada 31 ve 32 parselde mevcut imar planındaki “Konut Gelişme Alanı” kullanımı aynı yapılaşma koşulu ile korunmuştur.
Plan değişikliğinde Eğitim Tesisi Alanı (İlkokul)” kullanımının büyüklüğü korunup geometrisinin değiştirilerek buna göre çevresinin düzenlendiği yine yeşil alanın aynı büyüklükte oluşturulduğu ve önerilen konut alanından gelen nüfusun ihtiyacı olan yeşil alanın sağlandığı görülmüştür. KOMİSYON KARARI: Yukarda bahsi geçen Küçükkuyu 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Plan Değişikliği teklifleri katılanların oy birliği ile kabul edilmiştir. İşbu rapor hazırlandığı şekli ile Belediye Meclisine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza altına alınmıştır.
|