KÜÇÜKKUYU BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN
İ L A N
2024 YILI MAYIS AYI MECLİS KARARLARI İLANI
5393 Sayılı Belediye Kanununun 20.maddesi gereğince Küçükkuyu Belediye Meclisi 06.05.2024 Pazartesi Günü saat 15.00’de mülkiyeti Belediyemize ait olan Mıhlı Mahallesi, Akgün Albayrak Caddesi, Seğmen Hotel yanında bulunan Küçükkuyu Belediyesi Tanıtım Merkezi Salonunda gündem maddesini görüşerek aşağıdaki Meclis Kararını almışlardır.
TÜM HALKIMIZA VE MECLİS ÜYELERİMİZE İLAN OLUNUR
KARAR NO: 2024/40
Gündem Maddesi 1: 5393 Sayılı Belediye Kanunun 64.maddesi gereğince Kurumumuzun 2023 yılı Bütçe Gelir/Gider Kesin Hesabının görüşülmesi
Karar: Mali Hizmetler Müdürlüğünün 26.04.2024 tarih ve 14942 sayılı yazısı ile teklif edilen 5393 Sayılı Belediye Kanunun “Kesin Hesap” başlıklı 64. maddesi ile Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin “Bütçe Kesin Hesabının Düzenlenmesi ve Görüşülmesi” başlıklı 40. Maddesi gereği hazırlanarak; Belediye Encümeninin 25.04.2024 tarih ve 2024/56 sayılı karara bağlanarak Belediye Meclisine sunulan 2023 Mali Yılı Bütçe Gelir/Gider Kesin Hesabının incelenerek bir rapor halinde Meclise sunulmak üzere Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesine Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2024/41
Gündem Maddesi 2: TROAS Bölgesi Belediyeleri Katı Atık Bertaraf ve Düzenli Depolama Tesisi İnşaatı İşi İçin İller Bankası A.Ş.’den ek kredi kullanılması konusunun görüşülmesi.
Karar: Mali Hizmetler Müdürlüğünün 25.04.2024 tarih ve 14901 sayılı yazısı ile teklif edilen TROAS Bölgesi Belediyeleri Katı Atık Bertaraf ve Düzenli Depolama Tesisi İnşaatı işinde kullanmak üzere maliyetin 18.300.000.-(onsekizmilyonüçyüzbin) TL’sinin Merkezi Yönetim Bütçesine konulan Katı Atık Programı (KAP) ödeneğinden, kalan 24.399.374,93-TL (yirmidörtmilyonüçyüzdoksandokuzbinüçyüzyetmişdörtTLdoksanüçKr)TL’sinin ise İller Bankası A.Ş.den 31.12.2015 tarihli ve 34/1203 sayılı Yönetim Kurulu Kararı ile tahsis edilen krediden karşılanmasına karar verilmiş olup; söz konusu işin ek maliyetinin tamamı için İller Bankası A.Ş.den 22.656.000.00(yirmiikimilyonaltıyüzellialtıbin)TL ek kredi kullanılmasına, krediden kaynaklanacak anapara, faiz, denetim giderleri, komisyon, vergi, resim, harç, ücret vs. ödemelerin, İller Bankası A.Ş.’ce teminat olarak alınacak Belediyemiz gelirlerinden ve İller Bankası A.Ş. ve Hazine ve Maliye Bakanlığınca dağıtılan yasal paylarımızın mevzuattan kaynaklanan herhangi bir kesinti oranına bağlı kalmaksızın tamamından (%40’ın dışında ve %100’üne kadar) karşılanmasına, kredi teminatına konu gelirlerden krediye ilişkin ödemelerin karşılanamaması halinde; İller Bankası A.Ş.’ce talep edildiği takdirde bu krediyle elde edilen tesis, inşaat ve her nevi gayrimenkul ile araç, gereç ve malzemenin, aynı şartlarda ve talep tarihinde İller Bankası A.Ş. adına ipotek veya rehin edilmesine, İller Bankası A.Ş.’ce talep edildiği takdirde Belediyemiz mülkiyetinde bulunan kamu yararına tahsis edilmemiş, meclisimizce belirlenecek ve İller Bankası A.Ş tarafından uygun görülecek gayrimenkulleri İller Bankası A.Ş.’ye ipotek vermeye, Belediyemizin her türlü gelir, hak ve alacaklarını İller Bankası A.Ş.’ye terhin ve temlik etmeye, Belediyemize ait her türlü ticari işletmeyi İller Bankası A.Ş.’ye rehin vermeye, İller Bankası A.Ş. ce Belediyemize kullandırılacak krediye ilişkin olarak her türlü sözleşmeyi ve evrakı imzalamaya ve kredi ile ilgili devam eden işlemleri yürütmeye, İller Bankası A.Ş.’nin mevcut mevzuatı ve bunda meydana gelebilecek her türlü değişiklik çerçevesinde, 5393 Sayılı Belediye Kanun’un 68. maddesinde yer alan koşulların yerine getirilmesi kaydıyla krediye konu işle ilgili her türlü işlem yapmak üzere Belediye Başkanına yetki verilmesine Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2024/42
Gündem Maddesi 3: Mali Hizmetler Müdürlüğünün 30.04.2024 tarih ve 15023 sayılı ücret tarifesi revizesine ait müzekkeresinin görüşülmesi.
Karar: Mali Hizmetler Müdürlüğünün 30.04.2024 tarih ve 15023 sayılı yazısı ile teklif edilen 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 97 nci maddesi “Belediyeler bu kanunda harç veya katılma payı konusu yapılmayan ve ilgililerin isteğine bağlı olarak ifa edecekleri her türlü hizmet için belediye meclisince düzenlenecek tarifelere göre ücret almaya yetkilidir… Belediyeye tekel olarak verilmiş işler kendi özel hükümlerine tabidir.” hükmü gereği 08.12.2023 tarih ve 2023/97 sayılı Belediye Meclis Kararı ile onaylanan 2024 Mali yılı ücret tarife cetvelinde içinde bulunulan dönem faaliyetlerinden kaynaklanan/kaynaklanacak ekonomik sorunlar ve Kurumumuzun mali açıdan ihtiyaçlara cevap verecek şekilde faaliyetlerini gerçekleştirmesi amacıyla bazı ücret kalemlerinde değişiklik ve ilaveler yapılmış olup; 5393 sayılı Belediye kanununun 18. Maddesinin (f) fıkrası gereği revize edilerek karar ekinde sunulan ücret tarife taslağının incelenerek bir rapor halinde Belediye Meclisine sunulmak üzere Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesine Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2024/43
Gündem Maddesi 4: Küçükkuyu 1/5000 Ölçekli Sahil Şeridi Revizyon Nazım İmar Planına yapılan itirazlara yönelik 2024/04 sayılı İmar Komisyon Raporunun görüşülmesi
Karar: İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 27.03.2024 tarih ve 14484 sayılı yazısı ile teklif edilen ve Belediye Meclisinin 2024 yılı Nisan Ayı 09.04.2024 tarihli Birleşiminde görüşülerek 2024/36 sayılı karar numarası ile İmar Komisyonuna havale olan 1/5000 ölçekli Sahil Şeridi Revizyon Nazım İmar Planına yapılan itirazlara yönelik Meclise sunulan 15.04.2024 tarih 2024/04 sayılı İmar Komisyon raporunun okunmuş sayılarak karara bağlanmak üzere görüşülmesi sonucu teklifin komisyondan geldiği şekli ile uygunluğuna, itiraz olmayan ve itirazı reddedilen kısımların kesinleşmesine, itirazların kabul edildiği yerlerde yapılan değişikliklerin ise 3194 imar Kanunun 8/b maddesi gereğince onaylanmasına Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.
İMAR KOMİSYONU RAPORU
TEKLİF: Belediye Meclisi’nin 09/04/2024 tarih ve 36 sayılı sayılı kararı ile İmar Komisyonu’na havale olan; 05/02/2024 tarih ve 15 sayılı meclis kararı ile onaylanan Küçükkuyu Sahil Şerdi Nazım İmar Plan Revizyonuna askı süresi içerisinde yapılan itirazlar imar komisyonumuza ulaşmıştır. KOMİSYON İNCELEMESİ: Küçükkuyu sahil şeridine yönelik hazırlanan Nazım İmar Plan Revizyonu 05/02/2024 tarih ve 15 sayılı meclis kararı ile onaylandığı ve askı süresinin tamamlandığı ve itirazların yapıldığı görülmüştür. Askı süreci içerisinde Küçükkuyu Sahil Şeridi Nazım İmar Planına yapılan itirazların incelenmesi ve değerlendirilmesi neticesinde; 3621 Sayılı Kıyı Kanunu ve Kıyı Kanunun Uygulanmasına Dair Yönetmelik ile 3194 Sayılı İmar Kanunu Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğindeki koşullar dikkate alınarak Küçükkuyu Sahil Şeridi Nazım İmar Planı hazırlanmış ve onaylanmıştır. Kıyı Kanunun Uygulanmasına Dair Yönetmeliğin 5 ve 17. Maddesi Genel Esaslar bölümü 5. Maddesi; Kıyılar ve doldurma ve kurutma yoluyla kazanılan araziler Devletin hüküm ve tasarrufu altındadır. Kıyılar, herkesin eşit ve serbest olarak yararlanmasına açıktır. Kıyı ve sahil şeritlerinden yararlanmada öncelikle kamu yararı gözetilir. Kıyı, herkesin eşitlik ve serbestlikle yararlanmasına açık olup, buralarda hiçbir yapı yapılamaz; duvar, çit, parmaklık, telörgü, hendek, kazık ve benzeri engeller oluşturulamaz. (Değişik:RG-13/10/1992-21374) Kıyılardan kum, çakıl vesaire alınamaz veya çekilemez. Kıyılarda kıyıyı değiştirecek boyutta ve kıyının doğal yapısını bozacak nitelikte kazı yapılamaz. Valilikçe uygun görülmesi ve yazılı izin verilmesi halinde Valilik denetiminde kıyının doğal yapısını değiştirmeyecek boyut ve nitelikte yapılacak kazı işlemi izin şartlarına bağlıdır. İzin şartlarına aykırı işlem yapılması halinde verilen izin iptal edilir ve Yönetmeliğin 21 inci maddesine göre cezai işlem yapılır. Kıyılara moloz, toprak, curuf, çöp gibi kirletici etkisi olan atık ve artıklar dökülemez. Ayrıca Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği hükümleri de geçerlidir. 1380 sayılı Su Ürünleri Kanunu, 2872 sayılı Çevre Kanunu ve aynı Kanun gereğince çıkartılan yönetmelik hükümleri saklıdır.
Kıyıda ve sahil şeridinde planlama ve uygulama yapılabilmesi için onaylı kıyı kenar çizgisinin bulunması zorunludur. Sahil şeridinde Planlama başlıklı 17. maddesi – (Değişik:RG-13/10/1992-21374); Sahil şeridinde uygulama imar planı yapılıp onaylanmadan uygulamaya geçilemez. Tamamen veya kısmen yapılaşmamış sahil şeritlerinde yapılacak plânlar: Kanunun 5 inci maddesindeki esaslar dikkate alınarak aşağıdaki şekilde düzenlenir. Sahil şeritlerinin birinci bölümünü içeren uygulama imar planları, tümüyle açık alan olarak toplumun kullanımına tahsis edilecek şekilde düzenlenir. Bu alanlarda sadece yaya yolları, gezinti ve dinlenme alanları, seyir teras ve alanları ile bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinde tanımlanan rekreaktif amaçlı kullanımlar ile bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesinde belirlenen yapı ve tesisler yer alabilir. Bu alan içinde toplumun yararlanmasına açık yapılar da dahil olmak üzere başka hiç bir yapı ve tesis yapılamaz… şeklinde olup kısmi yapılaşma tespiti sonucu 20 m olarak belirlenen sahil şeritlerinin birinci bölümünü içeren imar planları, tümüyle açık alan olarak toplumun kullanımına tahsis edilecek şekilde düzenlenir. Bu alanlarda sadece yaya yolları, gezinti ve dinlenme alanları, seyir teras ve alanları ile bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinde tanımlanan rekreaktif amaçlı kullanımlar ile bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesinde belirlenen yapı ve tesisler yer alabileceğinden dolayı;
1- Balıkesir Vakıflar Bölge Müdürlüğünün 13/03/2024 tarih ve 1875 sayılı dilekçesinde bahsi geçen; · Mıhlı Mahallesi 353 ada 2 parsel yönelik itirazın; Sahil şeritlerinin birinci bölümünü içeren kısımda, tümüyle açık alan olarak toplumun kullanımına tahsis edilecek şekilde düzenlenir hükmü gereği itirazın reddine, · Mıhlı Mahallesi 365 ada 7 parselin Belediye Hizmet Alanı vasfının turizm alanı çevrilmesi talebine yönelik itirazın yapı yaklaşma mesafelerinden sonra yeterli turizm alanı kalmamasından dolayı itirazın reddine, · Mıhlı Mahallesi 355 ada 8 parsele yönelik; Yönetmeliğin 4 üncü maddesinde tanımlanan rekreaktif amaçlı kullanım şeklinde belirlenerek itirazın kabulüne ve çevresindeki diğer parsellerinde ( 355 ada 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 356 ada 1 parselin ) rekreatif alan olarak belirlenmesine, KOMİSYON KARARI: Komisyonumuz tarafından oy birliği ile karar verilmiş olup işbu rapor hazırlandığı şekli ile Belediye Meclisine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza altına alınmıştır.
|
KARAR NO: 2024/44
Gündem Maddesi 5: İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 27.03.2024 tarih ve 14487 sayılı yazısı ile teklif edilen Küçükkuyu 1/1000 Ölçekli Sahil Şeridi Revizyon Uygulama İmar Planına yapılan itirazlara yönelik 2024/05 sayılı İmar Komisyon Raporunun görüşülmesi.
Karar: İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 27.03.2024 tarih ve 14487 sayılı yazısı ile teklif edilen ve Belediye Meclisinin 2024 yılı Nisan ayı 09.04.2024 tarihli Birleşiminde görüşülerek 2024/37 sayılı karar numarası ile İmar Komisyonuna havale olan 1/1000 Ölçekli Sahil Şeridi Revizyon Uygulama İmar Planına yapılan itirazlara yönelik Meclise sunulan 15.04.2024 tarih 2024/05 sayılı İmar Komisyon raporunun okunmuş sayılarak karara bağlanmak üzere görüşülmesi sonucu; itiraz olmayan ve itirazı reddedilen kısımların kesinleşmesine, itirazların kabul edildiği yerlerde yapılan değişikliklerin ise 3194 imar Kanunun 8/b maddesi gereğince onaylanmasına Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.
İMAR KOMİSYONU RAPORU
TEKLİF: Belediye Meclisi’nin 09/04/2024 tarih ve 37 sayılı sayılı kararı ile İmar Komisyonu’na havale olan; 05/02/2024 tarih ve 16 sayılı meclis kararı ile onaylanan Küçükkuyu Sahil Şerdi Uygulama İmar Plan Revizyonuna askı süresi içerisinde yapılan itirazlar imar komisyonumuza ulaşmıştır.
KOMİSYON İNCELEMESİ: Küçükkuyu sahil şeridine yönelik hazırlanan Uygulama İmar Plan Revizyonu 05/02/2024 tarih ve 16 sayılı meclis kararı ile onaylandığı ve askı süresinin tamamlandığı ve itirazların yapıldığı görülmüştür. Askı süreci içerisinde 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planına yapılan itirazların incelenmesi ve değerlendirilmesi neticesinde; 3621 Sayılı Kıyı Kanunu ve Kıyı Kanunun Uygulanmasına Dair Yönetmelik ile 3194 Sayılı İmar Kanunu Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğindeki koşullar dikkate alınarak Küçükkuyu Sahil Şeridi Uygulama İmar Planı hazırlanmış ve onaylanmıştır. Kıyı Kanunun Uygulanmasına Dair Yönetmeliğin 5 ve 17. Maddesi Genel Esaslar bölümü; 5. Madde; Kıyılar ve doldurma ve kurutma yoluyla kazanılan araziler Devletin hüküm ve tasarrufu altındadır. Kıyılar, herkesin eşit ve serbest olarak yararlanmasına açıktır. Kıyı ve sahil şeritlerinden yararlanmada öncelikle kamu yararı gözetilir. Kıyı, herkesin eşitlik ve serbestlikle yararlanmasına açık olup, buralarda hiçbir yapı yapılamaz; duvar, çit, parmaklık, telörgü, hendek, kazık ve benzeri engeller oluşturulamaz. (Değişik:RG-13/10/1992-21374) Kıyılardan kum, çakıl vesaire alınamaz veya çekilemez. Kıyılarda kıyıyı değiştirecek boyutta ve kıyının doğal yapısını bozacak nitelikte kazı yapılamaz. Valilikçe uygun görülmesi ve yazılı izin verilmesi halinde Valilik denetiminde kıyının doğal yapısını değiştirmeyecek boyut ve nitelikte yapılacak kazı işlemi izin şartlarına bağlıdır. İzin şartlarına aykırı işlem yapılması halinde verilen izin iptal edilir ve Yönetmeliğin 21 inci maddesine göre cezai işlem yapılır. Kıyılara moloz, toprak, curuf, çöp gibi kirletici etkisi olan atık ve artıklar dökülemez. Ayrıca Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği hükümleri de geçerlidir. 1380 sayılı Su Ürünleri Kanunu, 2872 sayılı Çevre Kanunu ve aynı Kanun gereğince çıkartılan yönetmelik hükümleri saklıdır.
Kıyıda ve sahil şeridinde planlama ve uygulama yapılabilmesi için onaylı kıyı kenar çizgisinin bulunması zorunludur. Sahil şeridinde Planlama başlıklı 17. maddesi – (Değişik:RG-13/10/1992-21374); Sahil şeridinde uygulama imar planı yapılıp onaylanmadan uygulamaya geçilemez. Tamamen veya kısmen yapılaşmamış sahil şeritlerinde yapılacak plânlar: Kanunun 5 inci maddesindeki esaslar dikkate alınarak aşağıdaki şekilde düzenlenir. Sahil şeritlerinin birinci bölümünü içeren uygulama imar planları, tümüyle açık alan olarak toplumun kullanımına tahsis edilecek şekilde düzenlenir. Bu alanlarda sadece yaya yolları, gezinti ve dinlenme alanları, seyir teras ve alanları ile bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinde tanımlanan rekreaktif amaçlı kullanımlar ile bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesinde belirlenen yapı ve tesisler yer alabilir. Bu alan içinde toplumun yararlanmasına açık yapılar da dahil olmak üzere başka hiç bir yapı ve tesis yapılamaz… şeklinde olup Kısmi yapılaşma tespiti sonucu 20 m olarak belirlenen Sahil şeritlerinin birinci bölümünü içeren uygulama imar planları, tümüyle açık alan olarak toplumun kullanımına tahsis edilecek şekilde düzenlenir. Bu alanlarda sadece yaya yolları, gezinti ve dinlenme alanları, seyir teras ve alanları ile bu Yönetmeliğin 4 üncü maddesinde tanımlanan rekreaktif amaçlı kullanımlar ile bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesinde belirlenen yapı ve tesisler yer alabileceğinden dolayı;
2- Balıkesir Vakıflar Bölge Müdürlüğünün 13/03/2024 tarih ve 1876 sayılı dilekçesinde bahsi geçen; · Mıhlı Mahallesi 353 ada 2 parsele yönelik itirazın; Sahil şeritlerinin birinci bölümünü içeren uygulama imar planları, tümüyle açık alan olarak toplumun kullanımına tahsis edilecek şekilde düzenlenir hükmü gereği itirazın reddine, · Mıhlı Mahallesi 365 ada 7 parselin Belediye Hizmet Alanı vasfının turizm alanı çevrilmesi talebine yönelik itirazın yapı yaklaşma mesafelerinden sonra yeterli turizm alanı kalmamasından dolayı itirazın reddine · Mıhlı Mahallesi 355 ada 8 parsele yönelik; Yönetmeliğin 4 üncü maddesinde tanımlanan rekreaktif amaçlı kullanım olarak belirlenerek itirazın kabulüne ve çevresindeki diğer parsellerinde ( 355 ada 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 356 ada 1 parselin ) rekreatif alan olarak belirlenmesine
3- Mevlüde ÇINAROĞLU’nun 13/04/2024 tarih ve 1889 sayılı itirazının; sahil şeritlerinin birinci bölümünü içeren uygulama imar planları, tümüyle açık alan olarak toplumun kullanımına tahsis edilecek şekilde düzenlenir hükmü gereği itirazın reddine 4- Gülay TOSUN’un 14/03/2024 tarih ve 1919 sayılı itirazının; sahil şeritlerinin birinci bölümünü içeren uygulama imar planları, tümüyle açık alan olarak toplumun kullanımına tahsis edilecek şekilde düzenlenir hükmü gereği itirazın reddine,
Kadir Yımaz’ın 07/03/2024 tarih ve 1750 sayılı dilekçesi, Recep BİLGİÇ’in 07/03/2023 tarih ve 1752 sayılı dilekçesi, Hayri Oğuz ve Macide Oğuz’un 07/03/2024 tarih ve 1761 sayılı dilekçesi, Macide Oğuz’un 07/03/2024 tarih ve 1762 sayılı dilekçesi ile 291 adada yer alan parsellerine yönelik yapı nizamı yönünden itirazları mevcut olup; Süleyman Sakallı Caddesi üzerinde Bitişik Nizam Yapılaşmaların mevcut olması nedeni ile
1- Kadir YILMAZ’ın 07/03/2024 tarih ve 1750 sayılı dilekçesi ile yapılan itirazının kabulüne, 2- Recep BİLGİÇ’in 07/03/2023 tarih ve 1752 sayılı dilekçesi ile yapılan itirazının kabulüne, 3- Hayri OĞUZ ve Macide OĞUZ’un 07/03/2024 tarih ve 1761 sayılı dilekçesi ile yapılan itirazının kabulüne, 4- Macide OĞUZ’un 07/03/2024 tarih ve 1762 sayılı dilekçesi yapılan itirazının cepheli olduğu sokak boyunca yer alan parsellerdeki yapılaşmaların ayrık ve ikili blok şeklinde olduğundan itirazının reddine, KOMİSYON KARARI: Komisyonumuz tarafından oy birliği ile karar verilmiş olup işbu rapor hazırlandığı şekli ile Belediye Meclisine sunulmak üzere tarafımızdan tanzim ve imza altına alınmıştır.
|
KARAR NO: 2024/45
Gündem Maddesi 6: Küçükkuyu Çiftçi Mallarını Koruma Meclisine üye seçilmesi konusunun görüşülmesi.
Karar: Yazı İşleri Müdürlüğünün 25.04.2024 tarih ve 14886 sayılı yazısı ile teklif edilen 4081 sayılı Çiftçi Mallarının Korunması Hakkında Kanunun 4. Maddesinde belirtilen “4 yıl müddetle görev yapmak üzere …Belediye Meclislerinin her yenilenmesinde Çiftçi Mallarını Koruma Meclisi üyeleri … yeniden seçilirler.” hükmü gereği 31 Mart 2024 tarihinde yapılan Mahalli İdareler Genel Seçimleri sonrası Beldemizde görev yapacak Çiftçi Malları Koruma Meclisinin tekrar belirlenerek İlçe Tarım Müdürlüğüne bildirilmek üzere Küçükkuyu Belde halkından ziraat ile meşgul olan kişiler arasından, anılan yasa gereği gizli oy ile yapılan oylamada Melda AS,Önder BOZKURT, Yılmaz Deniz ŞAHİN, Mehmet ÇALIŞKAN ve Nuri KAYMAK 12 oy alarak Asil Üyeliğe, Musa SAKALLI, Ferdi ANGIN, Fahri SEZER, Hüseyin TÜRKSEVEN ve Sami ATAY 12 oy alarak Yedek Üye olarak seçilmiştir.
KARAR NO: 2024/46
Gündem Maddesi 7: Belediyemize bağlı Küçükkuyu Kent Hizmetleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketinin taşınmaz kiralaması konusunun görüşülmesi.
Karar: Yazı İşleri Müdürlüğünün 02.05.2024 tarih ve 15061 sayılı teklif yazısı ile Belediyemizin %100 hissesine sahip olduğu Küçükkuyu Kent Hizmetleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketinin 30.04.2024 tarih ve 2572022-130 sayılı yazı eki 26.04.2024 tarih ve 6 sayılı Yönetim Kurulu Kararında talep edilen; Belediye şirketlerinin faaliyetlerini başarılı olarak sürdürmesi, belediyelerin hizmet kapasite ve potansiyelini destekleyebilmesi, büyük ölçüde mevcut sistemdeki sorunların giderilmesi mali açıdan ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde faaliyetlerinin gerçekleştirmesi, dışsal zorlayıcı sebepler nedeniyle ülke genelinde yaşanan ekonomik zorluklardan dolayı geçmiş yıl bakiyesi değerlendirmeleri ve içinde bulunulan dönem faaliyetlerinden kaynaklanan/kaynaklanacak ekonomik kapasite yeterliliğinin dinamik tutulabilmesi, resmi kurumlara olan SGK prim ve vergi ödemelerinde zafiyete düşülmemesi, daha iyi hizmetler üretilebilmesi kapsamında Küçükkuyu Kent Hizmetleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketince Balıkesir Vakıflar Bölge Müdürlüğüne ait Mıhlı Mahallesi 355 ada, 8 parselde bulunan taşınmazın kiralama işleminin yapılması kapsamında Belediye Başkanına yetki verilmesine ve kiralama işlemlerinin Şirket Yönetimince yürütülmesinin uygunluğuna Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2024/47
Gündem Maddesi 8: Gündem dışı yazılı önerge ile Ayvacık–Küçükkuyu, Mıhlı Mahallesi Beybağlar Mevkii 294 ada, 1 parselin bulunduğu alanın 5393 sayılı Belediye kanununun 18. Maddesinin kiralaması konusunun görüşülmesi.
Karar: 5393 sayılı Belediye Kanunun 21.Maddesi ve Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 11. Maddesi gereği ; CHP Meclis Üyesi Bahadır Emre DİKEN tarafından gündem dışı görüşülmesi teklif edilen ve Belediye Meclisince oy birliği ile karar verilerek gündeme eklenen Tasarrufu Balıkesir Vakıflar Bölge Müdürlüğüne ait Ayvacık–Küçükkuyu, Mıhlı Mahallesi Beybağlar Mevkii 294 ada, 1 parselin bulunduğu alanın 5393 sayılı Belediye kanununun 18. Maddesinin ( e) bendi “Taşınmaz mal alımına, satımına, takasına, tahsisine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisli bir taşınmazın kamu hizmetinde ihtiyaç duyulmaması hâlinde tahsisin kaldırılmasına; üç yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar üzerinde sınırlı aynî hak tesisine karar vermek.” hükmü gereği söz konusu taşınmazın Belediyemiz hizmetlerinde kullanılmak üzere faydalanabileceği düşünülerek kiralanma yapılması teklifi doğrultusunda kiralama yapılmasının uygunluğuna ve ilgili kurumla kiralamaya dair gerekli işlemlerin yapılabilmesi için 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 38. maddesinin (g) bendi uyarınca Belediye Başkanına yetki verilmesine Meclisimizce oy birliği ile karar verildi.