KÜÇÜKKUYU BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN
İ L A N
2025 OCAK AYI MECLİS KARARLARI İLANI
5393 Sayılı Belediye Kanununun 20. maddesi gereğince Küçükkuyu Belediye Meclisi 06.01.2025 Pazartesi Günü saat 15.00 de Belediyemize ait olan Mıhlı Mahallesi, Akgün Albayrak Caddesi, Seğmen Hotel yanında bulunan Küçükkuyu Belediyesi Tanıtım Merkezi Salonunda, gündem maddelerini görüşerek aşağıdaki Meclis Kararlarını almışlardır.
TÜM HALKIMIZA VE MECLİS ÜYELERİMİZE İLAN OLUNUR
KARAR NO: 2025/01
Gündem 1: 5393 sayılı Belediye Kanununun 25. maddesine istinaden, Denetim Komisyonu üye seçimi.
Karar: Yazı İşleri Müdürlüğünün 17.12.2024 tarih ve 20340 sayılı teklif yazısı ile ; 5393 sayılı Belediye Kanunun Denetim Komisyonu başlıklı 25.maddesinde “İl ve İlçe Belediyeleri ile Nüfusu 10.000’in üzerindeki Belediyelerde, Belediye Meclisi her Ocak ayı toplantısında Belediyenin bir önceki yıl Gelir ve Giderleri ile bunlara ilişkin hesap kayıt ve işlemlerin denetimi için kendi üyeleri arasında gizli oyla ve üye sayısı üçten az beşten çok olmamak üzere bir Denetim Komisyonu oluşturur.” Hükmü doğrultusunda Meclisimizce 3 kişiden oluşan Denetim Komisyonu kurulmasına ve yine anılan kanununun 25 inci maddesi ile Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 13 üncü maddesinin (a) fıkrası uyarınca gizli oylama ile yapılan seçimin sonucunda, çalışmasını 45 işgünü içinde tamamlaması gereken Denetim Komisyonuna CHP Meclis üyelerinden Cengiz TEMİZEL (12) oy, Mustafa TOP (12) oy, AK Parti Meclis Üyesi Burak TAHMAZ (12) oy alarak Denetim Komisyonu Üyeliğine seçildi.
KARAR NO: 2025/02
Gündem 2: 5393 Sayılı Belediye Kanunun 20.maddesi gereği Belediye Meclis Tatil Ayı ve toplantı gününün belirlenmesi
Karar:: Yazı İşleri Müdürlüğünün 17.12.2024 tarih ve 20339 sayılı yazısı ile teklif edilen; 5393 Sayılı Belediye Kanunun Meclis Toplantısı başlıklı 20.maddesi “Belediye meclisi, her ayın ilk haftası, önceden kararlaştırdığı günde toplanır. Meclis, resmî tatile rastlayan günlerde çalışmasına ara verebilir. Belediye meclisi her yıl bir ay tatil kararı alabilir…” hükmü ile Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin Madde 6 “…Meclis, toplantıların haftanın hangi günü yapılacağını genel olarak belirleyebileceği gibi, her toplantının sonunda gelecek ay toplantısının hangi gün yapılacağını da kararlaştırabilir. … Meclis, başkanlık divanı, encümen ve denetim komisyonu üyeliği seçiminin yapılacağı, faaliyet raporu, bütçe ve kesin hesabı ile belli bir ayda görüşülmesi zorunlu olan konuların görüşüleceği ayların dışında bir ay tatil kararı alabilir…” hükümleri göz önüne alınarak 2025 yılı Belediye Meclisi çalışma takvimi ile ilgili Meclis tatil ayının yapılmamasına ve toplantı gününün ise her ayın ilk Pazartesi günü olmasına Meclisimizce oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2025/03
Gündem 3: 5393 sayılı Belediye Kanununun 32 nci maddesine istinaden 2025 Yılı Meclis Başkan ve Üyelerinin Huzur Hakkı Ücretinin belirlenmesi konusunun görüşülmesi.
Karar: Yazı İşleri Müdürlüğünün 17.12.2024 tarih ve 20338 sayılı yazısı ile teklif edilen; 5393 Sayılı Belediye Kanunun 32.Maddesinde “Meclis Başkan ve Üyelerine, Meclis toplantılarına katıldıkları her gün 39. madde uyarınca Belediye Başkanına ödenmekte olan aylık brüt ödeneğin günlük tutarının üçte birini geçmemek üzere meclis tarafından belirlenecek miktarda huzur hakkı ödenir.” hükmü doğrultusunda Belediye Meclis Başkan ve Üyelerine; Encümen, Plan Bütçe, İmar ve Denetim Komisyon toplantılarına katıldıkları her gün için anılan Kanunun 39. Madde uyarınca 2025 yılında Belediye Başkanına ödenmekte olan aylık brüt ödeneğin günlük tutarının üçte biri oranında huzur hakkı ödenmesinin uygunluğuna Meclisimizce oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO:2025/04
Gündem 4: Zabıta Amirliğinin 16.12.2024 tarih ve 20256 sayılı Kurumumuzda itfaiye ve zabıta hizmetlerinde kadrolu olarak çalışan personele 2024 yılı aylık fazla çalışma ücreti ödenmesi müzekkeresinin görüşülmesi.
Karar: Zabıta Amirliğinin 16.12.2024 tarih ve 20256 sayılı yazısı ile teklif edilen; Belediyemizde itfaiye ve zabıta hizmetlerinde kadrolu olarak görev yapan personele aylık fazla çalışma ücreti ödenmesi ile ilgili 5393 Sayılı Belediye Kanunun 51. ve 52. Maddeleri “… Zabıta ve İtfaiye personelinin çalışma süresi ve saatleri 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın, hizmetin aksatılmadan yürütülmesini sağlayacak şekilde düzenlenir. Belediye zabıta ve İtfaiye hizmetlerinde fiilen çalışanlara, fazla mesai ücreti olarak yılı bütçe kanununda belirlenen üst sınırı aşmamak kaydıyla Belediye Meclisi kararı ile tespit edilen maktu tutar ödenir.” hükmü ve Bütçe Kanununun (K) cetvelindeki üst sınırı aşmamak kaydıyla 2025 yılı içinde Belediyemizde çalışan zabıta memuru ve itfaiye erine ödenmesi gereken en üst miktar üzerinden fazla mesai ücreti verilmesinin uygunluğuna; Meclisimizce oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2025/05
Gündem 5 : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün 24.12.2024 tarih ve 20521 sayılı; Kurumumuzda kısmi zamanlı sözleşmeli olarak 1 Avukat çalıştırılması ve ücretinin belirlenmesi müzekkeresinin görüşülmesi.
Karar : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün 24.12.2024 tarih ve 20521 sayılı yazısı ile teklif edilen; 5393 Sayılı Belediye Kanununun 49.maddesinin dördüncü fıkrası gereği “ ..bu Kanunla düzenlenmeyen hususlarda vize şartı aranmaksızın 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre istihdam edilenler hakkındaki hükümler uygulanır.” dendiğinden ve ayrıca “Kısmi zamanlı olarak çalıştırılacak personel sayısı yukarıda belirtilen her unvan için birden fazla olamaz ve bunlarla yapılacak sözleşme süresi takvim yılını aşamaz. Bunlara ödenecek net ücret, aynı unvanlı kadroların birinci derecesinin birinci kademesi için yapılması gereken bütün ödemeler toplamının net tutarının yarısını geçmemek ve çalıştırılacak süre ile orantılı olmak üzere belediye meclisi kararı ile tespit edilir.” denildiğinden kurumumuzun ihtiyacına binaen kısmi zamanlı sözleşmeli 1 Avukat (TCKNo:590******** Büş** ÇIN**) olmak üzere toplamda 1 personele ilişkin olarak; 01.01.2025- 31.12.2025 tarihleri arasında geçerli olmak üzere kısmi süreli olarak çalıştırılmasına ve aylık ücretinin Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün belirleyeceği kısmi zamanlı sözleşmeli personel net ücret tavanından ödenmesine Meclisimizce oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2025/06
Gündem 6 : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün Kurumumuzda 2025 yılı içinde istihdam edilecek geçici işçi vizeleri müzekkeresinin görüşülmesi.
Karar: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün 24.12.2024 tarih ve 20522 sayılı yazısı ile teklif edilen; 12 Ocak 2008 tarihli İçişleri Bakanlığının 26754 sayılı Resmi gazetede yayınlanan Norm Kadro yönetmeliğinin Madde 1: “(1) Belediyeler ve mahalli idare birliklerinde kullanılacak geçici iş pozisyonları bu kurum ve kuruluşlar için norm kadro standartları cetvellerinde belirlenen memur norm kadro standardı toplamının yüzde yirmisini geçmemek üzere bulunacak sayının yuvarlanması ve tam yıl esasına göre hesaplanması sonucu adam/ay sayısına göre meclis tarafından yıllık olarak belirlenir. Oranların hesaplanmasında sonucun tam sayı çıkmaması durumunda bulunan rakam kendinden büyük en yakın tam sayıya yuvarlanarak geçici iş pozisyonu sayısı tespit edilir.” hükmü uyarınca memur norm kadro sayısının %20 oranında tam yıl esasına göre Geçici işçi çalıştırılabilir denilmektedir. 08 Nisan 2020 tarih ve 31093 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik eki Norm Kadro Standartları tasnif cetveli kapsamında D-6 gurubunda yükseltilen Kurumumuza 76 memur kadrosu belirlenmiş olup; verilen memur kadro sayısının %20 oranına göre geçici işçi çalıştırılacağından; (76 x %20=15,2 15 işçiye tekabül etmektedir.) Tam yıl esasına göre 2025 yılında tespit edilen 15 adet işçinin “GEÇİCİ İŞÇİ VİZESİ” kanun gereği Meclisimize verilmiştir. Kış ayının aşırı yağmurlu geçmesi nedeniyle Kurumumuz bünyesinde hizmet veren Kanalizasyon ve arıtma tesisinde iş yükü artması ve yaz ayının beldemizin geçiş güzergahında/turizm beldesi olmasından dolayı nufüs yoğunluğu artmakta belde genelinde kamu hizmeti ihtiyacı belirgin şekilde artmakta olup; Belediyemiz hizmetlerinin aksamaması için 01.01.2025 tarihinden itibaren 2025 Mali Yılı içinde geçici işçi çalıştırılmasına, çalıştırılacak geçici işçilerin vizelerinin uygunluğuna; Meclisimizce oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2025/07
Gündem 7 : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün 5393 sayılı Belediye Kanunu ve 4857 sayılı İş Kanunu gereği işyeri hekimi ile sözleşme yapılması müzekkeresinin görüşülmesi.
Karar : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün 24.12.2024 tarih ve 20523 sayılı yazısı ile teklif edilen; 4857 sayılı İş Kanunu “MADDE 81– “İşverenler, devamlı olarak en az elli işçi çalıştırdıkları işyerlerinde alınması gereken iş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin belirlenmesi ve uygulanmasının izlenmesi, iş kazası ve meslek hastalıklarının önlenmesi, işçilerin ilk yardım ve acil tedavi ile koruyucu sağlık ve güvenlik hizmetlerinin yürütülmesi amacıyla, işyerindeki işçi sayısı, işyerinin niteliği ve işin tehlike sınıf ve derecesine göre;
a) İşyeri sağlık ve güvenlik birimi oluşturmakla,
b) Bir veya birden fazla işyeri hekimi ile gereğinde diğer sağlık personelini görevlendirmekle, … yükümlüdürler, ve İşverenler bu yükümlülüklerinin tamamını veya bir kısmını, bünyesinde çalıştırdığı ve bu maddeye dayanılarak çıkarılacak yönetmelikte belirtilen vasıflara sahip personel ile yerine getirebileceği gibi, işletme dışında kurulu ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden hizmet alarak da yerine getirebilir.” hükmü gereği Kurumumuzda işyeri hekimi çalıştırılması ile ilgili Küçükkuyu Aile Sağlığı Merkezinde çalışan, gerekli şartlara haiz bir adet hekim ile işyeri hekimliği çalışma sözleşmesi düzenlenerek sözleşmenin çalışan işçi sayısına göre 2025 yılı için yenilenmesinin uygunluğuna ve sözleşmesinin imzalamasına için Belediye Başkanına yetki verilmesine Meclisimizce oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2025/08
Gündem 8 : Mali Hizmetler Müdürlüğünün 27.12.2024 tarih ve 20579 sayılı; Belediye Kanunun 18. Maddesi gereği Su Hizmetlerine İlişkin Çalışma Yönetmeliğine dair teklif yazısı.
Karar : Mali Hizmetler Müdürlüğünün 27.12.2024 tarih ve 20579 sayılı yazısı ile teklif edilen ; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu 55 inci maddesi ile mali yönetim ve iç kontrol sistemine ilişkin standartlar belirlenmiş, İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslara Dair Yönetmelik ve uygulamaya ilişkin yapılan yasal düzenlemeler neticesinde oluşan Kamu İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planının bir gereği olarak birim müdürlüklerinin öncelikle çalışma yönetmeliklerini oluşturmaları ve revize etmeleri gerekmektedir. İlgili yasal düzenlemelere dayanarak belediyemiz Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesinde sunulan su hizmetlerine ilişkin hazırlanarak karar ekinde sunulan çalışma yönetmeliğinin 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun “Meclisin Görev ve Yetkileri” başlıklı 18 inci maddesinin (m) bendi: “Belediye tarafından çıkarılacak yönetmelikleri kabul etmek.” Hükmü doğrultusunda yönetmeliğin incelenmek üzere Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesini Meclisimizce oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2025/09
Gündem 9 : Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğünün 27.12.2024 tarih ve 20589 sayılı Belediye Kanununun 75. Maddesi gereği, Doğa Harekeleri Araştırma Derneği ile Deprem Öncü İşaretleri İzleme istasyonuna dair teklif yazısı.
Karar : Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğünün 27.12.2024 tarih ve 20589 sayılı yazısı ile teklif edilen; Doğa Harekeleri Araştırma Derneğinin Beldemiz sınırlarında 07/06/2021 tarih ve 33 sayılı Meclis Kararı doğrultusunda kurulan Deprem Öncü İşaretleri İzleme İstasyonları ile ilgili Proje İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik Elektronik Fakültesinden Prof. Dr. Burak Berk Üstündağ danışmanlığında Doğa Hareketleri Araştırma Derneği yürütücülüğünde sürmekte olup; kurulan İzleme istasyonlarında çeşitli disiplinlere ait parametreler 24 saat kayıt altına alınarak 31/12/2024 tarihine kadar Küçükkuyu Beldesinde bulunan jeolojik hareketlerin yakından izlenmesine olanak sağlamıştır. Proje kapsamında kurulan istasyonlar daha önce kurulan istasyonlara entegre edilmiş ve elde edilen veriler belediyeniz bilim insanları ve araştırmacı kurumlara açık olarak paylaşımı sağlanmıştır. Doğa Harekeleri Araştırma Derneğinin 16/12/2024 tarihli talepleri doğrultusunda; Küçükkuyu Beldesi ve Çevresine bulunan fayların jeolojik hareketlerinin yakından izlenmesi olası depremlerinin tahmin edilebilmesi ve deprem zararlarının en aza indirilmesi amacı ile Beldemiz sınırları İçerisinde deprem öncü İşaretleri izleme istasyonlarının raporlama hizmeti için 5393 Sayılı Belediye Kanununun “Diğer Kuruluşlarla İlişkiler” Başlıklı 75, Maddesine istinaden, Doğa Hareketleri Araştırma Demeği ile Belediyemiz arasında Ortak Hizmet projesi yapılmasına ,yapılacak Ortak Hizmet Projesinin gerekli harcamalarının Belediye Bütçesinden karşılanmasına ve Proje kapsamında protokol yapılması ile ilgili yapılıcak iş ve işlemler için Belediye Başkanına yetki verilmesine Meclisimizce oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2025/10
Gündem 10 : Mali Hizmetler Müdürlüğünün 02.01.2025 tarih ve 20719 sayılı; Revize ücret tarifesine dair teklif yazısı.
Karar : Mali Hizmetler Müdürlüğünün 02.01.2025 tarih ve 20719 sayılı yazısı ile teklif edilen ; 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 97. maddesi ”Belediyeler bu kanunda harç veya katılma payı konusu yapılmayan ve ilgililerin istediğine bağlı olarak ifa edecekleri her türlü hizmet için Belediye Meclisi nice düzenlenecek tarifelere göre ücret almaya yetkilidir. Belediyeye tekel olarak verilmiş işler kendi hükümlerine tabidir” şeklinde düzenlenmiştir. İlgili mevzuat hükümlerine göre hazırlanan ve 06.12.2024 tarih ve 2024/110 sayılı Meclis Kararı ile onaylanan 2025 Mali Yılı Ücret Tarifesinde; Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesinde yer alan Emlak servisi ile İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ücret tarifesinde yer almayan ve eki liste gelir Kaynağı ile ücret teklifi belirtilen tarifelerin incelenmek üzere Plan ve Bütçe Komisyonuna havalesini Meclisimizce oybirliği ile karar verildi.
KARAR NO: 2025/11
Gündem 11 : Park ve Bahçeler Müdürlüğünün 02.01.2025 tarih ve 20681 sayılı; Küçükkuyu Belediyesi Zeytinyağı” Marka ismi oluşturulmasına dair teklif yazısı.
Karar : Park ve Bahçeler Müdürlüğünün 02.01.2025 tarih ve 20681 sayılı yazısı ile teklif edilen; Belediyemize ait olan (park, otopark, yeşil alan ve Beldemiz içinde oluşan kamuya bedelsiz terkin edilmiş yerlerde kalan zeytin ağaçları) zeytinliklerde bulunan mahsuller 07/11/2024 tarih ve 256 sayılı Encümen kararına istinaden belediye personellerince ve hizmet alımı ile toplanmıştır. Toplanan mahsuller zeytinyağına dönüştürülmüş olup; yağların belediyemizin güvencesiyle beldemizin tanınırlığının arttırılması, beldemiz için markalaşma sürecinde turizm ve gastronomi dalında öncü olması için “KÜÇÜKKUYU BELEDİYESİ” marka isminin ve faaliyet alanı olarak da ZEYTİN, ZEYTİNYAĞI ve ZEYTİNYAĞI SABUNU faaliyet alanlarının satın alınmasına dair yasal izinlerin alınmasının uygunluğuna; gerek görülmesi halinde yağların paketlenmesi de dahil izin ve markalaşma sürecine için yapılacak iş ve işlemlere dair Başkanlık Makamına ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu uyarınca zeytin, zeytinyağı ve zeytinyağı sabunu satış işlemleri yapılması için Belediye Encümenine yetki verilmesine Meclisimizce oy birliği ile karar verildi